Universe_and_planets_digital_art_wallpaper_Hibernaculum    

親愛的天使:

From Moodyplanet we depart.

It's a journey to find our beloved angel.

To many places we've been,

to many people we've met,

and this is the story of planet I1125.

 

在W1125我們再次遇到了商人(businessman),

他...一點也沒變。

“還是一樣忙碌啊!”我問商人

“Alpha系列50起跳、Beta系列100起跳、Gamma系列150起跳,

 對啊!不能休息,我每分鐘價值5萬。

 剛剛那些一共是200,再加之前總共7,200,900。”商人在忙碌中回我。

“7百萬的什麼?”小王子問。

“我覺得他不會回妳。”我告訴小王子。

“7百萬的什麼?”小王子再問,

看來他的牛脾氣又發作了,所有的問題一定要得到答案。

商人終於無奈的抬頭了,他說。

“我還記得你 金髮小人,

 這一生打斷我重要的工作兩次,

 所以我要怎麼做來打發你?”

“7百萬的什麼?”小王子問。

“亮晶晶的錢啊!

 還會是什麼?”

“所以你不數星星了嗎?”

“有啊!,

 我請了個助手幫我做這件事。

 自從上次你問我數星星是為了什麼,

 我得到了啟發,

 我不一定要擁有 我還可以賣星星賺錢,

 Everything has its price。”商人驕傲的講。

“但你的星球就你和你的助手,

 要那麼多錢 做什麼?”小王子問。

“擁有啊!”商人理所當然的回答。

“Your dream to own the stars was rather poetic.

 But for what you are doing now is no great consequence too. Or even worst.

 When will you wake up Mushroom?” little prince said.

“What did you call me?”

As if the little prince didn't hear what businessman just asked.

He continued.

“Don't price your dream, it becomes worthless.

 For what you own won't last forever, only your dream will”

The businessman went silent.

After a while he continued his calculation.

Maybe he couldn't answer;

Maybe he need sometime to figure it out;

Or maybe he doesn't even want to bother on this matter at all.

 

Meng 2012.07.18

-------------------------------------------------------------------------------------

親愛的妹妹 這篇是寫給你的。 


延伸閱讀

ÐǎŸ 021 - Your Future Lies within Your Dream 

arrow
arrow
    全站熱搜

    ΪĊЄ 小王子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()